آسانسورها؛ در اختيار!

شركت‌هاي آسانسور هر كاري انجام مي‌دهند تا بتوانند استفاده از محصولاتشان را به صرفه‌تر كنند. پياده‌روي سبز، مفهومي محبوب در زمينه‌هاي متفاوت است كه شركت‌هاي مطرح آسانسور نيز در حال پيوستن به آن هستند. شركت‌هاي آسانسور سعي دارند تا ضمن كاهش زمان انتظار، مصرف انرژي را نيز كاهش داده و رضايت مسافران را جلب كنند. براي اطلاع از چگونگي استفاده از تكنولوژي‌هاي به‌روز در طراحي آسانسورهاي نسل جديد حتما ادامه مطلب را بخوانيد.

شركت آسانسور شيندلر، در حال حاضر كار تحقيق براي ايجاد سيستم‌‌هاي آسانسوري با كاهش مصرف انرژي را آغاز كرده است. برنامه‌اي كه اين شركت روي آن كار مي‌كند PORT يا ترمينال مورد نياز شخصي مسافر نام دارد كه مي‌تواند مصرف انرژي را تا 40 درصد كاهش دهد. هدف اين برنامه، صرفه‌جويي در انرژي با مهيا كردن شرايطي براي توقف كمتر كابين آسانسور است. فن‌آوري PORT سفر مسافرانش را با استفاده از فركانس راديويي كه در كارت‌هاي اعتباري‌اش موجود است، شناسايي و كار مي‌كند. اين كارت‌گذرها اجازه مي‌دهند تا فرد قبل از اين كه حتي اتاقش را ترك كند، يك آسانسور را احضار كند بنابراين زماني كه به آسانسور رسيد، براي سوار شدن نياز به معطل شدن نيست. اين تكنولوژي نه تنها زمان انتظار را مي‌كاهد بلكه تعداد آسانسورهاي مورد نياز در يك ساختمان را نيز كاهش مي‌دهد. تركيب يك سيستم دقيق با يك آسانسور كارآمد، هزينه‌هاي انرژي را نيز كاهش خواهد داد.

 

 

 

 

در اين تكنولوژي آسانسورها به طور هوشمند مي‌دانند كه شما كجا هستيد و به كجا مي‌خواهيد برويد، حتي فناوري PORT‌ مي‌تواند بهترين راه را براي جايي كه شما بايد برويد، انتخاب كند.

شركت شيندلر از PENT Technology system مغناطيسي نيز در آسانسورهايي كه نياز به جريان كمتر و شروع ترمز دارند استفاده خواهد كرد. يكي از ويژگي‌هاي اين آسانسورها، استفاده از سخت‌افزار بازيابي درايو است كه انرژي را دوباره تبديل كرده و سيستم را شارژ مي‌كند.

در حال حاضر بزرگترين مشكل آسانسورها، استفاده زياد از منابع انرژي و در نتيجه هزينه‌هاي بالاست. مهمترين مزيت استفاده از نسل جديد آسانسورها صرفه‌جويي در انرژي است ضمن اين كه آنها طول عمر آسانسور را نيز افزايش مي دهند و با پايين آمدن 40 درصدي هزينه‌ها در صورتحساب انرژي نيز صرفه‌جويي شده و مشتريان خوشحال خواهند بود.

در دنياي پرتكاپوي امروز، هيچ‌كس نمي‌خواهد زمانش براي استفاده از آسانسور و معطلي آن از دست برود و در طول سفرش با آسانسور مجبور به تحمل توقف‌هاي متفاوت در مسير راه باشد. نصب يك سيستم آسانسور كارآمد انرژي مي‌تواند هر دو اين مشكلات را حل كند.

در جهان سبز، آسانسورهاي نسل جديد به زودي در رده تقاضاهاي بالا خواهند بود.

Tags: , , , , , , , , , , ,

-->