انواع اصلی آسانسور و استفاده آنها

بسیاری از مردم از سبک و گزینه‌های متنوعی كه آسانسورها دارند، شگفت زده می‌شوند. برای مثال، بعضی از آسانسورها به جای حمل و نقل افراد به طور انحصاری برای حمل و نقل کالاها استفاده می‌شوند. در سطح کوچکتر، آسانسورهای خانگی برای افراد معلول طراحی شده است. آسانسورهاي تجاری می‌توانند در اندازه‌های مختلف بسته به ساختار و طراحی ساختمان متفاوت باشند. مجتمع‌های اداری، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های دولتی نيز معمولا به یک سیستم مطمئن و ايمن آسانسور براي دسترس همه افراد نياز دارند.

 

 

تفاوت اصلي در انتخاب سيستم‌هاي آسانسور سازوكار عملكرد آنهاست. آسانسورهاي هيدروليكي به طور معمول گزينه اول هستند كه به عنوان يك گزينه ايمن در شرايط اضطراري و خطراتي مانند زلزله و آتش‌سوزي قابل اعتمادند. اين آسانسورها تعمير و نگهداري راحت‌تري دارند و مورد پسند كاربران هستند. اگرچه نصب اين آسانسورها زمان‌بر هستند اما يك بار و در يك مسير صاف قرار مي‌گيرند.

علاوه بر اين آسانسورهای هیدرولیکی از سیستم‌های دیگري مانند پنوماتیک، درام‌ پیچشی، ضد وزن و ضد کشش بهره مي‌برند. نصب بعضی از این سيستم‌ها نيازمند یک اتاقك (موتورخانه) كه زير چاه آسانسور و يا بالاي راه آسانسور قرار دارد، هستند. اين اتاقك‌ها براي ذخيره پمپ هيدروليك يا موتور الكتريكي و كابين كنترل نيز استفاده مي‌شوند.

در بعضي از سيستم‌هاي آسانسور كوچكتر نيز از موتورخانه استفاده نمي‌شود و تمام اجزاي سازنده آن داخل كابين و بالابر قرار مي‌گيرد. كه اغلب در سيستم‌هاي تجاري كوچك، كابين به يك رايانه در بالا متصل است.

آسانسور پنوماتیک یک بالابر اتوماتیک داشته و نیازی به موتورخانه ندارد. مکش از طریق خلاء پنوماتیک انجام مي‌شود كه آسانسور را به حركت درمي‌آورد. ظرفیت بارگذاری آن در یک زمان به چندین نفر محدود می‌شود. با این حال، نياز نداشتن به موتورخانه، هزینه نصب کمتري را در مقایسه با یک مدل هیدرولیک برايتان به همراه دارد.

آسانسور الکتریکی و مقابله با وزنه نيز به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود. اين آسانسورها از وزنه‌بردار قوی براي نگه داشتن آسانسور در محور شفت استفاده مي‌كنند. با این حال، طراحی اين نوع آسانسور به عنوان محبوب‌ترین نوع آسانسور محسوب مي‌شود. کابین اين آسانسور پایین و بالا می‌رود كه با طناب فولادی کششی اطراف یک قرقره به یک موتور با قدرت بالا متصل است. صرف‌نظر از نوع آسانسوري که شما در نظر دارید، مهم است که نصب آن توسط حرفه‌ای‌ها انجام شود و قرارداد تعمير و نگهداري آن به امضاي كارشناسان معتبر برسد.

براي مشاوره و انتخاب مطمئن آسانسور مي‌توانيد با مشاوران شركت ليفتاپارس تماس بگيريد و از مشاوره كارشناسان فروش، نصب و نگهداري آسانسور شركت ليفتاپارس بهره گرفته و با بستن قرارداد مطمئن، ايمني و امنيت را براي ساكنان ساختمان فراهم كنيد.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

-->