سريع‌ترين آسانسورهاي دنيا

با پيشرفت صنعت ساختمان‌سازي، آسانسورها نقش ويژه‌اي در حمل و نقل ساختماني پيدا كرده‌‌اند. به طوري كه يكي از پارامترهاي رقابت بين سازندگان آسانسور، سرعت انتقال مسافرانش است.

در حال حاضر سريع‌ترين آسانسورهاي دنيا در برج‌هاي بلند در سراسر دنيا قرار دارند كه در ادامه مطلب مي‌توانيد با سريع‌ترين آنها آشنا شويد.

 

 

يكي از سريع‌ترين آسانسورهاي دنيا در برج خلیفه در دبي قرار دارد. این آسانسور می‌تواند ارتفاع ۶۰۰ متری را در عرض یک دقیقه و فاصله‌ زمین تا بام برج خلیفه را در عرض ۱ دقیقه و ۲۴ ثانیه طی کند. برج خلیفه‌ دبی با ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین ساختمان دنیا محسوب می‌شود. اين آسانسور رديف سوم آسانسورهاي پرسرعت دنيا را از آن خود كرده است.

 

 

بعد از آسانسور برج خليفه، برج یادبود یوکوهوما در ژاپن دومین آسانسور سریع دنیا را دارد که مي‌تواند ارتفاع ۷۴۹ متری را در عرض یک دقیقه و فاصله زمین تا بام برج را در عرض ۲۴ ثانیه طی کند. این برج ۲۹۶ متر ارتفاع دارد و دومین ساختمان بلند ژاپن است که تا سال ۲۰۱۴، عنوان بلندترین ساختمان این کشور را در اختیار داشت.

 

 

اما سريع‌ترين آسانسور دنيا، آسانسور برج تايپه 101 در تايوان است كه عنوان سريع‌ترين آسانسور دنيا را به خود اختصاص داده است. برج تايپه 509 متر ارتفاع دارد و بلندترين ساختمان تايوان است كه تا سال 2010 لقب بلندترين ساختمان جهان را نيز به دوش مي‌كشيد اما در حال حاضر عنوان هشتمين ساختمان بلند دنيا را دارد. آسانسور اين برج به عنوان سريع‌ترين آسانسور دنيا شناخته مي‌شود كه ارتفاع 1009 متر را در عرض يك دقيقه طي مي‌كند كه مسافرانش را در عرض 30 ثانيه به بالاي برج مي‌رساند.

Tags: , , , , , , , , , , ,

-->