پله برقی

پله برقی‌هایی که برای کار نکردن ساخته شدند!

پله برقی‌هایی که برای کار نکردن ساخته شدند!

بارها از کار نکردن پله‌های برقی در شهر تبریز نوشته‌ایم اما نه تنها اتفاقی رخ نداده بلکه معدود پله‌های برقی نیز که کار می‌کردند نیز دیگر فعال نیستند. قصه تکراری پل‌هوایی که کار نمی‌کنند و کف‌سازی بازار تبریز دیگر نه گفتنی و نه شنیدنی است. پل‌های عابری که با هزینه هنگفت برقی شده‌اند اما در بیشتر روزهای ماه کار نمی‌کنند و یا در شرایط نابسامانی قرار دارند.

 

پله برقی

 

کف‌سازی بازار تبریز و وضعیت نابسامانی که در بازار به وجود آمده نیز موضوعی تکراری گشته که همه را به ستوه آورده است. اینکه چرا در آستانه عید و خرید مردم باید بازهم نوای کار در بازار برای کف‌سازی سرعت بگیرد هم جای سوال دارد که آیا نمی‌شود در فصل‌های دیگر سال چنین کاری را انجام داد تا به هنگام عید مردم به زحمت نیفتند؟ و یا در قصه پله‌های برقی چرا نظارتی بر کار این پله‌ها نیست و قریب به اتفاق این پله‌ها که با هزینه بیت‌المال ساخته شده‌اند کار نکرده و مردم را به زحمت می‌اندازند.

در خصوص کار نکردن پله‌های برقی در شهر هیچ کدام از مناطق استثنائی ندارند و از پله‌های برقی در منطقه خطیب و نصف‌راه گرفته تا آبرسان و شیخ‌الرئیس مدت‌های مدیدی است که یا تمام وقت کار نمی‌کنند و یا در بعضی روزهای ماه کار می‌کنند. حتی برخی از این پله برقی‌ها با اینکه ماه‌هاست اعلام تعمیرات زده‌اند اما کاری از پیش نمی‌برند.

Tags: , , ,

-->