چهار دلیل برای استفاده نکردن از آسانسور!

زمانی که آسانسور نبود، پله‌ها تنها راه دسترسی به طبقات بالاتر بودند. امروزه با جا گرفتن آسانسور در صنعت ساختمان‌سازی، و توجه به صرفه‌جویی در زمان و انرژی در زندگی روزمره‏، استفاده از پله‌ها بسیار کمتر مورد توجه است. اما توصیه شرکت لیفتاپارس به شما این است که برای رسیدن به طبقاتی که فاصله زیادی ندارند از پله‌ها استفاده کنید و سعی کنید از آسانسورها برای دسترسی به طبقات بالاتر یا در مواقع ضروری بهره ببرید.  

در ادامه مطلب چهار دلیل برای استفاده نکردن از آسانسور و اهمیت استفاده از پله‌ها برای حفظ سلامتی‌تان برایتان آورده‌ایم.

 

 

  1. تمرین رایگان

30 دقیقه بالا رفتن از پله‌ها در روز یک تمرین ورزشی فیزیکی و مناسب برای شماست. یادتان باشد که با این روش نیازی به پرداخت هزینه یا خرید تجهیزات ورزشی ندارید. علاوه بر آن هر جا که پله‌ای وجود داشته باشد می‌توانید این ورزش را انجام دهید.

 

  1. بهبود سلامت قلب

این فرم تمرین برای قلب شما مناسب است. این تمرین می‌تواند سطح کلسترول بد را کاهش و میزان کلسترول خوب را افزایش دهد. همچنین تنش و استرس را که اثرات نامطلوب بر سیستم قلب شما دارد‏، کاهش می‌دهد. بالا رفتن از پله‌ها، خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری‌هایی که مربوط به سلامت قلب هستند را کاهش دهد.

 

  1. زندگی طولانی‌تر

بالا رفتن از پله‌ها می تواند سال‌های بیشتری را به عمر زندگی‌تان اضافه کند  چرا که ضمن کاهش خطر آسیب، قدرت عضلات و قدرت بدنی را افزایش می‌دهد که نقش مهمی در بهبود سلامت کامل بدنی شما و کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌هایی که بر کیفیت زندگی شما تأثیر می‌گذارند، دارد.

 

  1. زمان و صرفه‌جویی در انرژی

سلامتی بدن تنها چیزی نیست که با بالا رفتن از پله‌ها به دست می‌آورید. گاهی استفاده از آسانسور در زمان‌های پیک مصرف و شلوغی زمان زیادی از شما می‌گیرد تا شما را به محل موردنظرتان برساند. در این مواقع با استفاده از پله‌ها می‌توانید سریع‌تر به طبقه مورد نظر خود برسید. همچنین با استفاده از پله‌ها و کاهش مصرف انرژی برق می‌توانید به حفظ محیط زیست کمک کنید.

Tags: , , , , , , , , , , ,

-->