آسانسور پاساژ علاءالدین

آسانسور پاساژ علاءالدین حادثه آفرید

آسانسور پاساژ علاءالدین حادثه آفرید

حدود ساعت 21 امشب، آسانسور باری این پاساژ از طبقه پنجم سقوط کرد و پس از طی 8 طبقه، در طبقه منفی 3 متوقف شد.

 

آسانسور پاساژ علاءالدین

 

در این حادثه از میان ده نفری که سوار آسانسور بودند، 9 نفر مصدوم شدند و به دو بیمارستان نزدیک محل حادثه اعزام شدند. مصدومیت این 9 نفر جدی گزارش نشده است. رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: بر اثر سقوط آسانسور در پاساژ علاءالدین بلافاصله ۵ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند.

این پاساژ چندین بار دچار آتش‌سوزی شده و آتش‌نشانی آنرا غیر ایمن معرفی کرده‌است. در تیرماه ۱۳۹۳ این مکان دچار حریق شد. آخرین مورد آتش‌سوزی این پاساژ در ۱۱ دی ۱۳۹۴ رخ داده‌است. پاساژ از جهت بهداشتی و ایمنی بسیار نا امن به‌شمار می‌رود. همچنین با وجود جمعیت مراجعه‌کننده که ساعتی ۶۰۰۰ نفر تخمین زده می‌شود، از بسیاری از امکانات اولیه مراکز فروش بی‌بهره است یا از انواع بسیار کوچک و ناکارآمد پله برقی و آسانسور استفاده شده‌است. همچنین نبود تهویه مطبوع و سنگینی هوا از دیگر مشکلات این مرکز است. تا کنون سازمان آتش‌نشانی چندین بار نسبت به ناامنی این مرکز هشدار داده‌است.

آتش‌نشانی بارها وضع آن را پرخطر اعلام کرده. تاکنون چند بار تذکر داده‌ شده اما هیچ بازخوردی از تذکرات نبوده. این ساختمان هر لحظه آبستن حوادث است و با توجه به این‌که کانون رفت‌وآمد مردم است هر حادثه‌ای می‌تواند تلفات جانی گسترده‌ای داشته باشد و به یک فاجعه تبدیل شود، درست مانند تولیدی خیابان جمهوری.»

Tags: , , , , , , , , , , ,

-->