آهن کشی آسانسور

آهن کشی آسانسور

جمعیت جهان روز به روز در حال افزایش است و همچنین نیاز به مسکن تقاضایی رو به رشد به شمار می ‌رود. ساختمان ‌ها برای در برگرفتن تعداد بیشتری از افراد در چندین طبقه ساخته می‌ شوند که این امر به پیچیدگی ساخت ‌و ساز و نیاز بیشتر به ایمنی اضافه می ‌کند. پله ‌ها به تنهایی نمی ‌توانند نیاز مردم به تردد به طبقات بالاتر را پاسخ بدهند، از این رو نیاز به وسیله‌ ای که بتوان با کمک آن در طبقات مختلف رفت ‌و آمد کرد به وجود آمد و آن وسیله چیزی نبود جز آسانسور. نصب آسانسور در سازه نیازمند تخصص، دقت، مهارت و ایمنی است، زیرا این وسیله اگر به درستی نصب نشود خطرات جبران ‌ناپذیری برای جان مردم به همراه خواهد داشت.


آهن کشی آسانسور چیست؟

وقتی که در چاه آسانسور عملیاتی برای اجرای آسانسور صورت بگیرد به آن نبشی کشی آسانسور گفته می ‌شود. در طی این عملیات که برای به حرکت در آوردن آسانسور انجام می‌ شوند ستون ‌هایی به صورت عمودی و کلاف‌ هایی که ستون ‌ها را بهم متصل می ‌کنند در چاه آسانسور کارگذاری می ‌شوند. کابین آسانسور باید بتواند به ‌راحتی از ستون‌ ها بالا و پایین بیاید و ستون ها بایستی بتوانند تمام بار وارده از سمت کابین را تحمل کنند و وزنه را ثابت نگهدارند. طراحی آهن کشی آسانسور توسط ابزارهای مهندسی و نرم‌افزارهای تخصصی صورت می‌ پذیرد و هر چقدر کیفیت آهن کشی بالا باشد آسانسور دارای ایمنی بالایی شده و همچنین لرزش‌ های آن به حداقل می‌ رسند.

جزئیات آهن کشی آسانسور

هدف از شاسی کشی آسانسور این است که ریل ‌های کابین آسانسور در جای خود تثبیت شوند و آسانسور بدون هیچ تکان و لرزشی حرکت کند. در واقع آهن کشی حکم قاب نگهدارنده را برای کابین دارد که بدون آن آسانسور نه تنها ایمن نیست بلکه حتی قادر به کشیدن هیچ باری نخواهد بود. برای اینکه کابین بتواند به‌ صورت عمودی حرکت کند نیاز به دو یا چند ریل راهنما دارد و برای ثابت نگهداشتن این ریل ‌ها لازم است که حتما آهن کشی آسانسور صورت بگیرد. آهن کشی می ‌تواند تمام بار و نیروهای دینامیکی و استاتیکی وارد شده از سمت کابین آسانسور را تحمل کند.

Tags: , , , , , , ,

-->