اولین پیش بینی کننده زلزله در ایران

اولین پیش بینی کننده زلزله در ایران

اولین پیش بینی کننده زلزله در ایران مدعی شد: پیش بینی زلزله با دقت ۷۰ درصد. اگرچه کسی تاکنون توانایی پیش بینی زلزله را نداشته، اما یک مخترع توانسته بسیاری از زمین لرزه های اخیر کشور را پیش بینی کند با این وجود هیچ حمایت علمی و تحقیقاتی از وی صورت نگرفته است.

 

 

زلزله از جمله حوادث غیر قابل پیش بینی است که به صورت ناگهانی رخ می دهد و با توجه به ماهیتی که دارد موجب وارد آوردن خسارت های مالی و تلفات انسانی می شود.

علی رغم پیشرفت تکنولوژی طی دهه های گذشته هنوز هم هیچ نهاد علمی و تحقیقاتی در جهان نتوانسته وقوع زلزله را پیش بینی کند و مرز دانش تنها به هشدار وقوع زلزله در حد چند دقیقه پیش از وقوع رسیده است.

در این شرایط یکی از مخترعان ایرانی که دارای اختراعات ثبت شده در کشورهای مختلف جهان است توانسته وقوع، شدت و محل زلزله را از روزها قبل از زلزله با دقت ۷۰ درصد پیش بینی کند.

وی توانسته اختراع خود را در ایران به ثبت برساند و تاکنون بسیاری از پیش بینی هایش نیز از جمله در زلزله های اخیر مشهد، تهران، کرمانشاه و کرمان به وقوع پیوسته است.

اگرچه این مخترع خراسانی از بی مهری هایی که طی سال های گذشته به وی شده می گوید و حتی تا مرز زندانی شدن به جرم تشویش افکار عمومی نیز رفته، اما همچنان امیدوار است بتواند با کمک سازمان های متولی زلزله در کشور این اختراع ارزشمند را تکمیل و مراحل علمی را طی کند.

علی اصغر برهمند ۵۸ سال دارد و پس از بازنشستگی از آموزش و پرورش به دنبال کارهای علمی و تحقیقاتی خود است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد MBA ، دکترای افتخاری، دریافت پنج مدال طلا از نمایشگاهای بین المللی اختراعات و تکنولوژی های نو از کشورهای سوئیس، مجارستان ، روسیه ، کره جنوبی و ایران و کسب ۳ مدال نقره از کشورهای چین و سوئیس و یک مدال برنز از مالزی از جمله سوابق علمی و اختراعات وی است.

-->