IGBT آسانسور

تست IGBT اینورتر آسانسور

تست IGBT اینورتر آسانسور

به صورت کلی در شرایطی که بر روی درایو بدون اتصال موتور به آن خطای جریانی ظاهر شود و یا خروجی ولتاژ موتور بر روی هر سه فاز درایو کامل نباشد احتمال سوختن IGBT درایو تست شود.

 

IGBT آسانسور

 

روش تست IGBT 

روش تست IGBT به دو نوع تست سرد و تست گرم تقسیم می‌شود. در این راهکار روش تست سرد توضیح داده می‌شود ولی برای تست گرم نیاز به تسترهای گران قیمت و همچنین اتصال درایو به برق ورودی است که نیاز به تجربه دارد.

نکته مهم: در صورتی که در IGBT تست سرد را پاس نکرد صد در صد سوخته است و دیگر نیازی به انجام تست گرم نیست ولی چنانچه تست سرد پاس شد به صورت قطعی نمی‌توان گفت که IGBT سالم است و برای اطمینان صد در صدی نیاز به انجام تست گرم داریم.

مراحل انجام تست سرد IGBT 

توجه داشته باشید که این تست در حالت سرد (برق ورودی قطع باشد) انجام می شود.

مرحله اول: مولتی متر را بر روی تست دیود قرار داده و پراب منفی آن را به باس مثبت لینک DC و پراب مثبت آن را تک به تک به ترمینالهای U,V,W میزنیم, در هر سه حالت در صورت سالم بودن, بر وری نمایشگر مولتی متر عددی حدود 0.4 تا 0.70 را خواهیم داشت (این عدد نسبت ب نوع و تیپ IGBT  در حد دهم متغیر است).

مرحله دوم: پراب مثبت مولتی متر را به باس منفی لینک DC و پراب منفی آن را تک تک به ترمینالهای U,V,W میزنیم دراین حالت نیز در صورت سالم بودن IGBT عددی حدود 0.4 تا 0.7 ولت نمایشش داده میشود.

توجه مهم:

در صورتی که عدد 0.00 و یا اعداد خیلی بالاتر از 0.4 تا 0.7 را مشاهده کردید IGBT مربوط به آن فاز سوخته است.

Tags: , , , , , , ,

-->