حوادث آسانسور

حوادث مربوط به آسانسور در ارومیه نزدیک به 2 برابر شد

حوادث مربوط به آسانسور در ارومیه نزدیک به 2 برابر شد

حوادث مربوط به آسانسور در ارومیه طی سال جاری بیش از 95 درصد افزایش یافته است. امسال 162 فقره حادثه مربوط به آسانسور در ارومیه اتفاق افتاده است در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 83 فقره بود.

 

 

حوادث آسانسور

 

با وجود این میزان اتفاق مربوط به آسانسور، مشکل حادی نبوده و ماموران با حضور به موقع در محل حادثه، آن را به خوبی مدیریت کرده اند.  با توجه به افزایش بسیار زیاد تعداد آسانسورهای فعال در ارومیه، رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان و مدیران ساختمان های استفاده کننده از آسانسور بسیار ضروری است.

باید در چاهک آسانسور، فنرهای ضربه گیر استاندارد و مناسب تعبیه شده و به هیچ وجه از آسانسور بیش از حد ظرفیت آن استفاده نشود.شهروندان باید برای نصب و یا خرید آسانسور فقط به موسسات مجاز و مورد تایید موسسه استاندارد و سازمان آتش نشانی مراجعه کنند و سلامتی و حفظ جان خود و همشهریان را فدای برخی مسائل نکنند.
آسانسورها باید به صورت دوره ای و در بازه های زمانی منظم سرویس شده و مورد بازبینی قرار گیرند.
هنگام گیر کردن در آسانسور از وارد کردن تکان های شدید به کابین خودداری و با حفظ خونسردی در سریعترین زمان ممکن باید با سامانه 125 آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه تماس گرفت.

باید والدین به کودکانی که در آپارتمانها و مجتمع های مسکونی زندگی می کنند آموزش دهند که آسانسور وسیله بازی و تفریح نیست. کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی و ارائه مشاوره های ایمنی لازم به شهروندان و در صورت بروز حوادث آماده امدادرسانی هستند.
طی یک سال گذشته یکهزار و 378 ماموریت در راستای اهداف این سازمان انجام شد و بیشترین سهم ماموریت های آتش نشانی در این مدت شامل تصادفات جاده ای و گیرافتادن در آسانسور بود.
شهر ارومیه 750 هزار نفر جمعیت و بیش از 11 هزار هکتار مساحت دارد؛ 10 ایستگاه آتش نشانی با 50 دستگاه خودرو آتش نشانی و 200 نفر نیروی انسانی ماهر در ارومیه فعال است.

 

 

Tags: , , , , , , , , , , , ,

-->