شگفت انگیزترین آسانسور‌های جهان

در گذشته توان ساخت ساختمان های بلند وچود داشته است ولی شاید دلیل اینکه چرا این کار چندان رواج نداشته، وجود پله های بسیار بوده باشد. این مشکل همچنان پابرجا بود تا اینکه یک مکانیک آمریکایی به نام الیشا اوتیس ایمنی را در بالابر با به کارگیری چرخی ضامن دار که در صورت پاره شدن طناب،اندکی پس از سقوط بالابر را متوقف می کرد، فراهم کرد.این اختراع که در سال 1854 در نمایشگاهی در نیویورک پرده برداری شد، مقدمه ای برای کاربرد گستردهٔ بالابر یا آسانسور بود.
همه این آسانسور‌ها شاید بلندترین‌ها در دنیا نباشند، اما نباید تنها به عنوان یک سازه‌ی دست بشر به آن‌ها نگاه کرد. همچنین برخی از آن‌ها داری خیره کننده‌ترین منظره‌ها و سریع‌ترین آسانسور‌ها هستند و بعضی نیز در دل طبیعت ساخته شده اند که آن‌ها را به شناخته شده‌ترین آسانسور‌ها در دنیا تبدیل کرده است.

آسانسور هومِت اشوانت

آسانسور هومت اشوانت در کشور سوئیس، بلند‌ترین آسانسور فضای باز در اروپا است که ۱۵۰ متر ارتفاع دارد. این آسانسور از مسیری صخره‌ای عبور می‌کند که به شما منظره‌ای دیدنی از «فلات بورگن اشتاک» و کوه‌های آلپ سوئیس و «دریاچه‌ی لوکسرن» می‌دهد. این آسانسور می‌تواند مسافران را در یک دقیقه از میان صخره‌ها به بالا‌ترین نقطه‌ی خود برساند.

برج آسمان

برج آسمان در شهر «اوکلند» واقع در کشور نیوزلند ساختمانی شناخته شده در سراسر دنیاست که ارتفاعی ۱۸۵ متری دارد. منظره‌ی بالاترین نقطه‌ی این برج به طور شگفت‌انگیزی زیباست. برای رسیدن به این نقطه، مهمان‌ها باید از طریق آسانسوری شیشه‌ای در قسمت خارجی ساختمان، سفر هیجان انگیز ۴۰ ثانیه‌ای داشته باشند.

برج ایفل

برج ایفل در شهر پاریس دارای زیبا‌ترین نمای بصری کشور فرانسه است که ۳۲۰ متر ارتفاع دارد. برج ایفل یکی از برجسته‌ترین سازه‌های دنیاست که در هر سوی آن می‌توان یک نمای کلی از شهر پاریس را مشاهده کرد. برای رسیدن به آنجا ابتدا باید به طبقه‌ی اول بروید، جایی که سایر آسانسور‌ها منتظرند تا شما را به بالاترین نقطه‌ی برج ببرند.

برج سی‌ان

برج سی‌ان، در شهر تورنتو واقع در کشور کانادا لقب بلندترین برج دنیا را داراست. این برج از فاصله‌ی دور مانند خنجری در شهر تورنتو به نظر می‌رسد. این برج دارای یک آسانسور شیشه‌ای است که بازدیدکنندگان را به قسمت بالای برج می‌برد. البته برای لذت بردن از ارتفاع حداکثری و منظره‌ی هیجان‌انگیز نهایی شما نیازمند یک بلیت ویژه دیگر نیز هستید.

-->