دلایل وحشتناک صداهای غیر عادی آسانسور

دو منبع اصلی صدای آسانسور، موتورخانه و خود آسانسور است

موتورخانه جایی است که تمام اجزایی قرار دارد که آسانسور را به سمت بالا و پایین شافت حرکت می دهد. به طور معمول در طبقه اول یک ساختمان خواهد بود، اما می تواند در بالای پشت بام هم باشد.
سر و صدا آسانسور و سیستم کابل آن را به سمت بالا و پایین شافت منتقل می کند. برای بسیاری که به دنبال رهایی از صدای آسانسور می باشند، این اشکال رایج خواهد بود. خوشبختانه حل کردن آن بسیار آسان تر است.

صداهای غیرعادی و علت صدای کوبیدن آسانسور در طبقات

شنیدن صدای ناهنجار در جریان فعالیت و حرکت آسانسور می تواند نشانه خراب شدن آسانسور باشد. عیب یابی به موقع آسانسور در این مواقع و یافتن علت صدای کوبیدن آسانسور در طبقات در پیشگیری از اتفاقات بعدی تاثیر بسزایی دارد. صداهای ناهنجار امکان دارد از موتورخانه و موتور آسانسور و یا تابلو فرمان آسانسور باشد.

آلوده بودن کفشک های آسانسور

کفشک آسانسور باعث می شود کادر وزنه روی ریل و کابین آسانسور راحت تر حرکت کنند. کفشک در حرکت آسانسور نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و اگر کثیف باشد؛ باعث صدا دادن آسانسور می شود. پس اگر مطمئن شدید صدای آزار دهنده از کفشک است؛ برای تمیز کردن آن اقدامات لازم را انجام دهید تا آسانسور روان تر حرکت کند و صدایی ایجاد نشود. برای تعمیر آسانسور در تهران به سایت آسانسور مانا مراجعه کنید.

نازک بودن دیوار ها

اخیرا در ساخت وسازها ضخامت دیوارها را کمتر می گیرند وهمین مورد در شنیده شدن صدای آسانسور تاثیر دارد. پس در این مورد اشکال از آسانسور نیست که نیاز به تعمیر آن داشته باشید.

خشک بودن ریل های آسانسور

ریل آسانسور علاوه بر هدایت کابین آسانسور و کادر وزنه وظیفه ایجاد تعادل بین کابین آسانسور و کادر وزنه و همینطور وظیفه پیشگیری از ایجاد لرزش در کابین آسانسور و پیشگیری از سقوط آسانسور در مواقع اضطراری را برعهده دارد. ریل آسانسور باید چرب باشد تا آسانسور به نرمی حرکت کند. در صورتی که حس می کنید آسانسور شما این مشکل را دارد، برای رفع مشکل با مراکز تعمیر آسانسور تماس بگیرید.

انواع سر و صدای ناشی از آسانسور

امواج صوتی همگی ارتعاشاتی می باشند که از طریق هوا یا اجسام جامد انتقال می یابند، اما می توانند تأثیرات مختلفی بر محیط داشته باشند.

سر و صدای ضربه ای

سر و صداهای ضربه ای به سادگی آنهایی می باشند که هنگام تماس مستقیم جسمی با یک سطح می شنوید. این ضربه باعث ارتعاشاتی می شود که آن ها را به صورت امواج صوتی می شنوید.
هرچقدر ارتعاشات نسبت به صداهای موجود در هوا قویتر می باشند توانند از طریق یک جسم بیشتر حرکت کنند. در چارچوب آسانسور، به طور معمول از موتورخانه صداهای ضربه ای می شنوید. قطعات متحرک موتور لرزش هایی ایجاد می کند که از طریق دیوارها و کف ها عبور می کند تا در آپارتمان خود بشنوید.

سر و صدای موجود در هوا

سر و صداهای موجود در هوا می توانند از طریق اجسام جامد عبور کنند اما حجم زیادی از آن ها را در این روند قدرتشان را از دست می دهند. به همین خاطر اگر می توانید تلویزیون همسایه خود را از طریق دیوار بشنوید، صدا کم می شود.

-->