نگاهی به صنعت آسانسور در جنوب کشور

نگاهی به صنعت آسانسور در جنوب کشور

با تغییر سبک شهرسازی و توسعه مدرنیته در چند سال اخیر، تجهیزات مورد استفاده در ساختمان ها دستخوش تغییرات زیادی شده­ است.

نامحدود بودن هنر و خلاقیت شکل تازه ای به سازه های امروزی داده است که به تبع آن، آسانسورهای بکار رفته در آنها نیز در انواع مدل­ها، طرح ها و با قابلیت های متنوع مانند حرکت به صورت عمودی، افقی و ترکیب با فناوری های روز، روانه بازار شده اند و انتخاب و خرید آسانسور را دشوارتر ساخته است. به عبارتی صنعت آسانسور متناسب و به فراخور فضای شهرسازی مدرنیته، درحرکت است.

نبود رقیب جدی بین المللی برای تولیدکنندگان داخلی باعث شده تا در مواردی کیفیت جای خود را به کمیت بدهد.

زمانی می توان صنعت آسانسور ایران را همراستا با صنعت جهانی برشمرد که کمیت و کیفیت هر دو به موازات یکدیگر رشد داشته باشند و انتظار می رود این مهم در آینده با تلاش فعالان این حوزه محقق گردد.

این صنعت در جنوب کشور به سمت تولید قطعات آسانسور نرفته است و اغلب سرمایه گذاری ها در جنوب کشور بیشتر در حوزه طراحی و مونتاژ می­ باشد.

در واقع در مدل درآمدی فعلی در صنعت آسانسور شیراز و جنوب کشور، قطعات از تولیدکنندگان داخلی و تامین­ کنندگان خارجی تهیه و در نهایت مونتاژ شده و به بازار ارائه می گردد.

لزوم و اهمیت سرمایه گذاری در بخش تولیدات و تمرکز بر آن بر هیچکس پوشیده نیست و البته تعداد تولیدکنندگان نیز در حال افزایش است که رویکردی صحیح و قابل تحسین است.

این استانداردها به حد کافی مناسب و سختگیرانه هستند اما بیشتر بخش مونتاژ و راه اندازی آسانسور را پوشش می­ دهند.

-->