عدم تامین هزینه نگهداشت پله برقی از طرف دولت

عدم تامین هزینه نگهداشت پله برقی از طرف دولت

دولت یک ریال هم برای نگهداشت مترو پول نمی دهد.
کرونا  کشور را فراگرفت و بیش از ۵ ماه است که زندگی مردم را مختل کرده است.
مدتی مراکز و ادارات تعطیل شدند اما دوباره شروع به کار کردند و میزان رفت و آمد مردم به خصوص در سیستم حمل و نقل عمومی افزایش یافت.
 ویروس کرونا بعد از چند ماه فروکش کرد اما دوباره به اوج خود رسیده و روزانه تعدادی زیادی از شهروندان مبتلا و عده ای هم جان خود را از دست می دهند.
مترو تهران با ۷ خط فعال و  بیش از ۱۲۰ ایستگاه مستقل، تقاطعی و تبادلی یکی از مکان های پرتردد شهروندان در روزهای کرونایی است و به گفته مسوولان احتمال شیوع ویروس در مترو زیاد است.
شرکت متروی تهران ضدعفونی ایستگاه ها و واگن های مترو را در دستور کار دارد و به صورت روزانه این کار انجام می شود و حتی  ماسک با قیمت دولتی در ایستگاه  ها توزیع می شودو همچنین بعد از کش و قوس فراوان از ورود مسافران بدون ماسک به مترو هم جلوگیری شد.
 شهرداری تهران از ابتدای اسفندماه ۹۸ در راستای کنترل ویروس کرونا در محیط های پرخطر اقداماتی انجام داده است و با وزارت بهداشت هم هماهنگی های لازم صورت گرفت.
جلسات کارشناسی و مدیریتی مشترکی برای نحوه نظافت و مقابله با شیوع ویروس کرونا در ایستگاه‌ها و قطارها با همکاری اداره‌کل پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر وزارت بهداشت و درمان، اداره کل بهداشت محیط و مدیران و کارشناسان شهر سالم شهرداری تهران، معاون حمل ونقل و ترافیک، مدیر عامل، معاونان و مدیران شرکت بهره برداری متروی تهران برگزار و شرکت بهره برداری متروی تهران ضدعفونی تمامی اماکن و قطارهای مسافری را در رأس برنامه های اصلی خود قرار داده است.

Tags: , , , , , ,

-->