عوامل قیمت آسانسور

امروزه آسانسورها یکی از مهمترین نیازهای مردم در ساختمان‌ها برای جابجایی بین طبقات محسوب می‌شوند. آسانسورها در انواع مختلفی وجود دارند که سرعت، روشنایی، طراحی آسانسور و عوامل دیگر باعث تفاوت آن‌ها شده‌اند. در واقع آسانسور یک سیستم حمل و نقل است که از قطعات مختلف الکتریکی، مکانیکی و الکترونیکی ساخته شده است که افراد به راحتی به وسیله‌ی آن بین طبقات مختلف یک ساختمان جابجا می‌شوند. 
عوامل مختلفی بر قیمت آسانسور تأثیرگذارند از جمله ابعاد، سبک، نوع، سرعت آسانسورها و همچنین عوامل دیگری که برخی از آن‌ها بر قیمت آسانسورها بسیار مؤثر هستند. در ادامه به توضیحات یکایک آن‌ها می‌پردازیم:

ابعاد و اندازه‌ی کابین آسانسور

اندازه‌ی کابین آسانسورها بر قیمت آن‌ها تأثیر بسزایی دارد. کابین‌های کوچکتر قیمت مناسبتری نسبت به کابین‌های بزرگتر دارند. ابعاد کابین باید به گونه‌ای باشد که مسافران به راحتی درون آن قرار گیرند و احساس خفگی نکنند؛ پس به هیچ وجه به منظور کاهش هزینه‌ها از کابین‌های کوچک استفاده نشود.

سبک و طراحی آسانسور

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت آسانسورها سبک و طراحی آن‌ها است. جزئیات داخل کابین آسانسور می‌تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد هر چه تزئینات و جزئیات آن‌ها بیشتر باشد، قیمت نیز افزایش می‌یابد. اگر شما فردی هستید که تزئینات و زیبایی آسانسور برایتان بسیار مهم است باید هزینه‌ی بیشتری برای طراحی و ساخت آسانسور ساختمان خود بپردازید. به این منظور بهتر است از مشاورین مجرب در شرکت آسانسور استفاده کنید. بعضی از آسانسورها بخاطر طراحی پیچیده‌ای که دارند گران‌تر هستند؛ زمانی که می‌خواهید هزینه را به حداقل برسانید در انتخاب آسانسور پروژه‌ی خود دقت کافی داشته باشید تا با انتخاب نادرست آن‌ها هزینه‌ی بالایی نپردازید. 

نوع آسانسور

آسانسورها در انواع مختلفی از جمله آسانسورهای کششی، هیدرولیک، شیشه‌ای و… وجود دارند. با توجه به نوع استفاده از آسانسورها، مناسبترین نوع آسانسور را باید انتخاب نمود که هر کدام دارای قیمت متفاوتی هستند.

تعداد طبقات ساختمان

با اضافه شدن هر طبقه به ساختمان، بدنه‌ی آسانسور بزرگتر شده در نتیجه هزینه‌ای که برای بدنه و نصب آن می‌شود، موجب افزایش قیمت آسانسور خواهد شد. جهت اطمینان از کارکرد صحیح آسانسور، در هر طبقه نیاز به مراقبت، تنظیم و تعمیر و نگهداری دارد؛ بنابراین هر چه تعداد طبقات آسانسور بیشتر باشد، مراقبت و نگهداری آن نیز بیشتر شده و در نتیجه قیمت نهایی آن افزایش می‌یابد.

سرعت آسانسور

سرعت آسانسور با قیمت آن رابطه‌ی مستقیمی دارد. هر چه سرعت آسانسور بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

برند قطعات آسانسور

قطعات وارداتی معمولاً نسبت به محصولات ایرانی قیمت بالاتری دارند. استفاده از کالاهای ایرانی علاوه بر مقرون به صرفه بودن و کمک به تولید ملی، در صورت خرابی قطعه‌ای به راحتی در دسترس بوده و قابل تعمیر هستند. در انتخاب قطعات آسانسور حتماً یکی از با کیفیت‌ترین آن‌ها را برگزینید؛ اگر قطعه‌ای با کیفیت پایین انتخاب نمایید ممکن است در زمان کوتاهی خراب شود و مجدداً برای خرید آن باید هزینه‌ی سنگینی بپردازید.

قطعات آسانسور

هزینه‌ی نصب و خدمات

یکی دیگر از مواردی که بر قیمت آسانسورها تأثیر می‌گذارد هزینه‌ی نصب و خدمات آن‌ها می‌باشد که قبل از خرید آسانسور باید در نظر گرفته شود. علاوه بر هزینه‌ای که برای نصب آسانسور می‌پردازید، هزینه‌ای نیز برای خدمات آن باید در نظر گرفت. سعی کنید برای خرید آسانسور برای ساختمان و یا پروژه‌ی خود، از یک مرکز معتبر با خدمات نصب و پشتیبانی آن را خریداری نمایید تا زمانی‌که آسانسور شما از کار افتاد و یا نیازمند کنترل و بررسی بود شرکتی که آسانسور شما را نصب کرده‌اند برای تعمیر آن بیایند چرا که آشنایی بیشتری با آن دارند و لازم نیست هزینه‌ی اضافی بابت سرویس‌کار متفرقه بپردازید.

-->