بررسی قیمت آسانسور در سال ۱۴۰۰

اگر پیمانکار ساختمان هستید و یا قصد دارید به تازگی، ساختمان خود را به آسانسور تجهیز کنید، به طور حتم چند مساله برای شما حائز اهمیت است: کیفیت، ایمنی و قیمت تمام شده آسانسور تا با بودجه‌ای که برای اینکار در نظر گرفته‌اید، هم‌خوانی داشته باشد.
این روزها، به ویژه اگر در کلان‌شهرها سکونت داشته باشید، به حضور آسانسورها در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری عادت کرده‌اید و اگر ساختمانی به این وسایل خاص تجهیز نباشند، کمتر محبوب و مورد علاقه هستند.
به طور کل، دلایل حضور گسترده آسانسورها را می‌توان به عوامل متعددی مانند مساله افزایش سرعت در زندگی، افزایش ساختما‌ن‌سازی بیش از سه طبقه و مصوبه شورای شهرسازی مبنی بر لزوم آسانسور در ساختمان‌های مسکونی و اداری دانست. از طرفی وجود آسانسور در ساختمان‌ها، بر قیمت تمام شده ملک تاثیر مستقیم دارد و خریداران ساختمان‌های مسکونی و اداری، وجود آسانسور را یک گزینه ضروری در انتخاب آن ملک می‌دانند.
به این ترتیب افزایش تقاضا منجر به افزایش عرضه در بازار شده است، به طوری که هم‌اکنون علاوه بر افزایش شرکت‌های تولیدی آسانسور در ایران، مراکز فروش آسانسور نیز گسترده شده است و همین موضوع انتخاب آسانسور با کیفیت و مرغوب را دشوار می‌کند.  
فاکتورهای ذاتی تاثیرگذار بر قیمت آسانسور

۱- تعداد طبقات ساختمان: هر چه تعداد طبقات بیشتر باشد، توقف‌گاه آسانسور بیشتر است و به همان اندازه ظرفیت توان موتور آسانسور باید بیشتر شود که تاثیر مستقیمی بر قیمت دارد.
۲- میزان تردد در آسانسور: به طور معمول تردد در ساختمان‌های تجاری و اداری بیشتر از ساختمان‌های مسکونی با تعداد واحدهای کم است، به همین علت ظرفیت کابین و موتور آسانسور در نوع اول، باید بیشتر انتخاب شود.
۳- مشخصات ساختمان: هرچه ساختمان مجهزتر و لوکس‌تر باشد، به همان نسبت آسانسورها نیز باید دارای طراحی شکیل‌تر و خاص‌تر باشند و به این ترتیب، قیمت کابین آسانسور بالاتر خواهد رفت.
۴- سرعت آسانسور: هرچه تجهیزات و قطعات آسانسور پیشرفته‌تر و با کیفیت‌تر باشد و موتور آن از انواعی باشد که سرعت مناسبی ایجاد می‌کند و لرزش و تکان کمتری دارد، قیمت آسانسور بالاتر خواهد رفت.
۵- قطعات آسانسور: گرانترین قطعات آسانسور، موتور و کابین آسانسور است که توصیه می‌شود، بهترین بودجه ممکن برای خریداری آنها را در نظر بگیرید، چرا که نقش مهمی در ایمنی، سرعت و کارایی آسانسور دارند. در حال حاضر می‌توانید انواع موتورهای ایرانی مانند موتور آسانسور کوپل، بهران، الکو و وبر را با ظرفیت‌ها و انواع متفاوت تک سرعتی، دو سرعتی، گیربکس و گیرلس را خریداری کنید و یا به سراغ موتورهای خارجی مانند زیلابگ آلمانی، ساسی ایتالیایی و یا آکیش ترکیه‌ای بروید.

Tags: , , , , , , ,

-->