معرفی انواع موتور آسانسور

انواع موتور آسانسور
موتورهای گیربکسی و گیرلس از انواع موتورهای آسانسور هستند که در ساختار کلی با هم مشابه اند و تفاوت اصلی آن ها با یکدیگر، به توان و عملکرد آن ها در سیستم های آسانسور باز می گردد،  در موتورهای گیربکسی، نیروی محرکه از طریق فلکه آسانسور (فلکه هرزگرد) به قرقره کششی منتقل می شود و در موتورهای بدون گیربکس یا گیرلس، نیروی محرکه از طریق روتور به قرقره کششی انتقال می یابد.
نوع دیگری از موتورهای آسانسور هم ساخته شده  که البته هنوز به بهره برداری عمومی نرسیده اند و به موتورهای مغناطیسی معروف هستند.

قیمت موتور آسانسور

حال که تا حدودی با انواع موتورهای آسانسور موجود در بازار آشنا شدیم بهتر است به سراغ قیمت انواع موتور آسانسور که یکی از مهم ترین بخش ها برای برخورداری از یک آسانسور متناسب با ساختمان مورد نظر است، برویم چراکه انتخاب صحیح موتور آسانسور علاوه بر اینکه کارکرد مطلوبی را در اختیار ما خواهد گذاشت، امنیت و آسایش را برای ساکنان ساختمان های مسکونی و مسافران ساختمان های عمومی، فراهم خواهد کرد.
عوامل مؤثر در قیمت موتور آسانسور
عوامل زیادی در قیمت گذاری موتورهای آسانسور دخیل هستند. طبعاً نوع، ظرفیت و توان موتور آسانسور باید با ساختمان مدنظر متناسب باشد؛ به عنوان مثال موتورهای گیرلس یا گیربکسی و موتورهای تک سرعته یا دو سرعته هر کدام قیمت متفاوتی دارند. از طرفی شما می توانید موتورهای خارجی یا ایرانی خریداری کنید که طبعاً از نظر صرف هزینه با هم یکسان نیستند. هم چنین نوسانات قیمت دلار نیز بر نرخ موتورهای آسانسور و قطعات آن تأثیر مستقیم دارد. 
در حال حاضر می توانید موتورهای آسانسوری بین رنج قیمتی 20 تا 100 میلیون تومان در بازار پیدا کنید که مسلماً از نظر نوع، توان و ظرفیت با یکدیگر متفاوت خواهند بود.

-->