نحوه کارکرد آسانسور هیدرولیک

به طور کلی آسانسور هیدرولیک نوعی بالابر است که برای انجام عملیات بالابری، سیال از طریق یک تونل یا سیلندر یا چیزی مشابه آن، کار پمپاژ را انجام می دهد. این سیال می تواند به صورت مایع و آب باشد، می تواند بخار آب باشد و حتی می تواند روغن هیدرولیک باشد.
در سال 1800 میلادی به دنبال تولید فولاد، انقلاب بزرگی در ساخت ساختمان های بلند و مرتفع ایجاد شد. ساختار این نوع از ساختمان ها با کمک فلزات تشکیل شد و مهندسان و معماران توانستند آسمان خراش ها و برج های بسیار مرتفعی به طول چند صد متر بسازند.
اما همانطور که همه ی ما میدانیم بدون اختراع وسیله ای به نام آسانسور هرگز نمیشد از این برج ها استفاده کرد. آسانسورهای مدرن و جدید به گونه ای ساخته شده اند که مردم می توانند به راحتی و با خیال راحت به بالاترین طبقه آسمان خراش ها صعود کنند.
امروزه شهرهای شلوغی مانند نیویورک، به شدت به آسانسورها وابسته هستند علت آن هم وجود ساختمان ها و برج های مرتفع در این گونه شهرهاست.
به طور کلی آسانسور هیدرولیک نوعی بالابر است که برای انجام عملیات بالابری، سیال از طریق یک تونل یا سیلندر یا چیزی مشابه آن، کار پمپاژ را انجام می دهد.  این سیال می تواند به صورت مایع و آب باشد، می تواند بخار آب باشد و حتی می تواند روغن هیدرولیک باشد. در هر صورت اصول عملکرد همه ی آسانسورها کم و بیش یکسان است.

-->