گرگان گرفتار پله برقی های خراب

گرگان گرفتار پله برقی های خراب

خرابی طولانی مدت تعدادی از پله برقی های گرگان نارضایتی مردم را به دنبال داشته بنابراین باید راه اندازی مجدد این تجهیزات در دستورکار شهرداری باشد.
در راستای سیاست‌های کلان کشور، شهرداری‌های سراسر ایران همانند سایر نهادهای خدمات رسان به منظور بهینه سازی سیستم خدمات دهی به شهروندان به ادوات مکانیزه روی آورده‌اند که یکی از این موارد، مربوط به حوزه خدمات شهری مانند پل‌های هوایی و برقی کردن آنها است.
پل‌هایی که در سال‌های گذشته با تبلیغات گسترده و با چند صد میلیون هزینه در برخی نقاط شهر گرگان به ویژه مناطق پرتردد نصب شده تا علاوه بر کمک به تسهیل رفت و آمد مردم، به روان سازی ترافیک شهری کمک کند اما با گذشت چند سال از نصب این ادوات، داستان تغییر کرده و نقص پل‌های مکانیزه عابرپیاده صدای مردم و شهرنشینان گرگان را درآورده و باعث دلخوری اهالی شده‌است.
این روزها پله برقی پل‌های عابر پیاده خراب است و مردم مجبور هستند در طول مسیر روزانه خود بارها از پله‌ها پایین و بالا بروند و یا عطای پل عابرپیاده را به لقایش ببخشند و از میان انبوه ماشین‌ها و موتورسیکلت‌ها راه خود را ادامه دهند؛ موضوعی که در حال تبدیل به یک دغدغه همگانی است.
یک خانم میانسال که در حال عبور از عرض خیابان بود، با گلایه از خاموشی پله‌های برقی میدان شهرداری به خبرنگار مهر گفت: بنده با این همه بیماری و پادرد نمی‌توانم از پله‌ها بالا بروم بنابراین مجبور شدم از خیابان عبور کنم.
وی بیان کرد: افراد زیادی برای عبور از پل عابر پیاده مراجعه کرده و زمانی که با پله برقی‌های خاموش روبرو می‌شوند، بر می‌گردند.
این شهروند گرگانی اضافه کرد: با توجه به احتمال بالای تصادف و شلوغی خیابان، شهرداری باید چاره‌ای در زمینه راه اندازی پله‌های برقی این محور بیندیشد.
تهیه قطعات زمان بر است
سرپرست حوزه معاونت زیربنائی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان در خصوص پله‌های برقی به خبرنگار مهر گفت: نگهداری پله‌های برقی به پیمانکار واگذار شده و قرارداد آن هم سال گذشته منعقد شد.
مرتضی فاضلی عارف با بیان اینکه معضل اصلی ما تهیه تجهیزات این پله‌ها است، گفت: پله برقی روبروی کوی انقلاب تعمیر شده اما بُرد سمت پایین بَر سوخته است که باید تعویض شود.
فاضلی عارف بیان کرد: قطعات این پله‌های برقی وارداتی بوده و با توجه به تحریم‌ها نمی‌توان این تجهیزات را سریع تعویض کرد.
وی اضافه کرد: مشکل اصلی ما در پل‌های میدان شهرداری است که پله‌های برقی خراب شده و هزینه تعویض قطعات ۸۰۰ میلیون تومان است که کار مناقصه و واگذاری خرید قطعات را بزودی انجام می‌شود تا مشکل پله‌های فلکه شهرداری برطرف شود.
فاضلی عارف اظهار کرد: پله‌های برقی در فضای باز عمر محدودتری نسبت به پله‌های برقی در فضای داخلی دارند و زودتر خراب می‌شوند.

Tags: , , , ,

-->