پله برقی

تجهیز ایستگاه های سمنان به پله برقی 45میلیارد ریال نیاز دارد

تجهیز ایستگاه های سمنان به پله برقی 45میلیارد ریال نیاز دارد

 

مدیرکل راه آهن شمال شرق(1) گفت: راه اندازی پله برقی به عنوان نیاز ضروری در خدمات رسانی مطلوب تر به مسافران در ایستگاه های راه آهن سمنان، شاهرود و دامغان 45 میلیارد ریال نیاز دارد.

 

پله برقی

 

فرشاد زادخور روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تجهیز ایستگاه های راه آهن سمنان به پله برقی با انعقاد قرارداد با پیمانکار تا اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد سال 98 عملیاتی می شود.

فرشاد زادخور مدیرکل راه آهن شمال شرق(1) در 16 دی 97 در گفت و گوی تلفنی با خبرگزاری ایرنا سمنان از راه اندازی پله برقی در ایستگاه راه آهن شهر سمنان تا نوروز 98 خبر داده بود.

زادخور با اشاره به علت تاخیر در روند تجهیز ایستگاه های راه آهن شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان به پله برقی گفت: در یکسال گذشته سه مرتبه مناقصه برای واگذاری ساخت این طرح به پیمانکار انجام شد، اما به دلایل مختلف پیمانکاران تعهدهای خود را عملیاتی نکردند.

مدیرکل راه آهن شمال شرق(1) ادامه داد: افزایش سه برابری قیمت ارز در ماه های گذشته بر روند تجهیز ایستگاه های راه آهن سمنان به پله برقی تاثیر گذار بوده است.

وی اضافه کرد: اکنون عملیات ساخت پله برقی در سه ایستگاه راه آهن سمنان بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیداوریم با برنامه ریزی اصولی برای تکمیل 100 درصدی این طرح اقدام شود.

مدیرکل راه آهن شمال شرق(1) گفت: ساخت پله برقی در ایستگاه های سمنان، شاهرود و دامغان بسیار ضروری است و جا به جایی مسافران در سکوی دوم قطارها بدون این فناوری بسیار دشوار است.

بیش از 500 کیلومتر از خط اصلی مسیر 926 کیلومتری تهران- مشهد زیر پوشش اداره کل راه آهن شمال شرق(1) قرار دارد و روزانه 80 رام قطار در این مسیر در حال رفت و آمد است.

Tags: , , , , , ,

-->