۹۰ درصد پله برقی پل‌های هوایی تهران خاموش هستند

طی کارشناسی‌های صورت گرفته از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران از ۵۰۱ پله برقی استفاده شده در پل‌های هوایی تهران، ۲۰۱ یونیت معادل ۴۸ درصد خاموش هستند. از ۵۲ درصد باقی مانده هم تقریبا ۴۲ درصد ایمنی پایینی دارند که با توجه به خطرناک بودن این پله‌ها برای شهروندان، خاموش بودنشان ضروری است و باید حتما پس از تامین قطعات و ایمن سازی، مورد بهره برداری قرار بگیرند. با این حساب در مجموع، ۱۰ درصد پله‌های برقی پل‌های هوایی شهر تهران سالم، روشن و در دسترس شهروندان قرار دارند.
این پله‌ها در صورت ناایمن بودن، بسیار خطرناک هستند و حتی می توانند جان شهروندان را به خطر بیندازند. به همین دلیل شهرداری برای حفظ سلامت مردم تا رفع عیب و ایمن سازی، پله‌ها را خاموش کرده است.
این پل‌ها در بازه زمانی مختلف خریداری شده‌اند؛ بنابراین برای تامین قطععات پله‌هایی که قدیمی‌تر بوده و از خارج کشور خریداری شده‌اند باید قطعات وارد شود.
همچنین به دلیل اینکه یونیت‌ها از شرکت‌های مختلف تهیه شده‌اند، قطعاتشان نیز طبیعتا باید از شرکت‌های مختلف ایرانی و خارجی تهیه شود. به هر حال با وجود برخی مشکلات در این راه، بن بستی برای ایمن سازی و راه اندازی پل‌های هوایی وجود ندارد.

Tags: , , , , , , , ,

-->