پیش نیازهای مورد نیاز نصب اسانسور چیست؟

پیش نیازهای مورد نیاز نصب اسانسور چیست؟

آسانسور نوعی وسیله حمل و نقل کابل عمودی است که شخص یا بار را بین طبقات ساختمان، سطوح یا عرشه های یک ساختمان، کشتی یا سازه های دیگر جا به جا می نماید.
نصب آسانسور تا حد زیادی به به نوع اسانسوری  که شما می خواهید خریداری کنید بستگی دارد، سه نوع متداول آسانسورهای خانگی عبارتند از:
۱. آسانسور هیدرولیکی یا کابلی:  وقتی که به آسانسور فکر می کنید، به نوعی که آن در آسانسور نیز پنهان شده هم فکر می کنید یا به دری که به دیوار وصل می شود تا به شما اجازه ورود یا خروج دهد هم فکر می کنید.
دو نوع آسانسور وجود دارند که اینگونه کار می کنند: آسانسورهای کششی و آسانسورهای هیدرولیک.
این دو نوع مشابه به نظر می رسند، اما آسانسور هیدرولیکی با استفاده از پیستون رانده شده عمل می کند در حالی که آسانسور کابلی از برق استفاده می کند و برای حرکت به سیستم قرقره تکیه می کند.
۲. آسانسورهای خلا پنوماتیک:  انواع جدیدی از آسانسورها از جمله آسانسورهای خلا پنوماتیک و آسانسورهای بدون شافت مقرون به صرفه تر هستند زیرا در فضای باز نصب می شوند و نیازی به تخریب ندارند.
سیستم های پنوماتیک از لوله های شیشه ای یا اکریلیک که به طور معمول حدود ۳۰ اینچ قطر دارند تشکیل شده اند،که این سیستم ها در دیوار پنهان نمی شوند و معمولا در کنار راه پله موجود قرار می گیرند.
۳. آسانسورهای بدون شافت: آسانسورهای بدون شافت از یک کابین آسانسور مستطیلی شکل تشکیل شده، این آسانسورها اغلب به اندازه سایر گزینه ها جذاب نیستند، اما مقرون به صرفه ترند و به فضای کمتری هم احتیاج دارند.
به یاد داشته باشید که:
شرایط ساختمان است که براساس آن می توان تصمیم به انتخاب یک سیستم آسانسور گرفت و آن را خریداری کرد.

Tags: , , , , , , , , ,

-->