چیزهایی که درباره آسانسورهای مدرن نمی‌دانید

حتما تا به حال كساني را كه از سوار آسانسور شدن مي‌ترسند را ديده‌ايد. گاهي اوقات هم خبرهاي ناگواري در مورد آسانسور و حوادث مربوط به آن مي‌شنويد كه ممكن است هنگام سوار شدن بر آسانسور، شما را دچار اضطراب كند. دليل اصلي اين ترس، قرار گرفتن در فضاي بسته است كه حركت به سمت بالا و پايين آن را تشديد مي‌كند. بعضا هم شنيدن اخباري مانند گير افتادن در آسانسور و خطر مرگ در آسانسور، ممكن است ما را از استفاده از اين وسيله منع كند.
اما بايد بدانيد كه بيشتر آمار مرگ و مير منتشر شده در مورد حوادث آسانسور مربوط به تكنسين‌هاي آسانسور است و كابين‌هاي آسانسور از اتومبيل‌ها امن‌تر هستند. براي مثال در آمريكا سالانه 26 نفر بر اثر حوادث آسانسور جان خود را از دست مي‌دهند در حالي كه اين آمار براي ماشين‌ها هر 26 ساعت يك بار است يعني هر 26 ساعت يك نفر بر اثر سوانح رانندگي جان خود را از دست مي‌دهد.
همچنين آسانسورها 20 برابر ايمن‌تر از پله برقي هستند به طوري كه آمار نشان مي‌دهد حوادث رخ داده در پله‌هاي برقي سه برابر بيشتر از حوادث رخ داده در آسانسورهاست.
قطعا رعايت و آموزش مسائل ايمني آمار حوادث پيش آمده در آسانسور و فضاي مربوط به آن را كاهش خواهد داد.
در روزهاي آينده مقالاتي در زمينه آموزش كودكان، رعايت ايمني، معرفي اجزاي آسانسور و… برايتان آماده مي‌كنيم كه به شناخت شما از آسانسور و نحوه استفاده از آن كمك بسياري خواهد كرد.

 

Tags: , , , , , , , , , ,

-->