کلیدهای مجازی آسانسور

کلیدهای مجازی آسانسور

محققان به منظور پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا، کلیدهای مجازی اختراع کردند تا افراد بدون لمس کردن کلید آسانسور از آن استفاده کنند.
کارشناسان معتقد هستند لمس کردن سطوحی که مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرد مانند دکمه های آسانسور، دستگیره درها، پریزها، دکمه ورود و خروج و میزها، می تواند باعث انتقال ویروس کرونا شود، زیرا ممکن است افرادی که این سطوح را لمس می کنند، مبتلا باشند و این بیماری را به دیگران نیز انتقال دهند. از آنجایی که آسانسورها اغلب کاربرد عمومی دارند، مکان های آلوده به شمار می روند؛ بنابراین توصیه شده است که افراد برای فشردن کلیدهای آسانسور از دستمال کاغذی، خلال دندان یا گوش پاک کن استفاده کنند.
اخیراً یک شرکت استارت آپ چینی برای پیشگیری از شیوع ویروس کووید -۱۹، کلیدهای مجازی اختراع کرده است تا افراد بتوانند بدون تماس با کلیدهای آسانسور از آن استفاده کنند. این نوع کلیدهای مجازی روی هوا نمایش داده می شود و سنسور کنترل از راه دور آن به افراد این امکان را می دهد که از یک صفحه کنترل در هوا استفاده کنند و به طور مجازی دکمه مورد نظر خود را فشار دهند.
این طرح از فناوری جدیدی به نام صفحه DCT استفاده می کند؛ صفحه جدید شامل یک آینه شیشه ای است که به منظور شکل گیری تصاویر در هوا از منعکس کردن نورها استفاده می کند. همچنین یک سنسور الکتریکی بر روی این رفلکتور قرار گرفته و بدون اینکه افراد به طور مستقیم سطح صفحه را لمس کنند، حرکات دستشان را در هوا تشخیص می دهد.
در حال حاضر بیمارستانی در استان آنهویی در شرق چین به این فناوری مجهز است، و قرار است در ساختمان های عمومی بیشتری در سراسر این کشور مورد استفاده قرار بگیرد. بدون شک استفاده از این فناوری خطر ابتلا به بیماری کرونا را بسیار کاهش می دهد و مانع انتقال آن به افراد سالم می شود.

-->