برج میلاد

آسانسور برج میلاد تهران

آسانسور برج میلاد تهران

در سازه برج میلاد ٦ دستگاه آسانسور پرسرعت (٧متر بر ثانیه) کار انتقال مسافرین و خدمات رسانی را برعهده دارند و سرعت این آسانسورها از طریق درایو و تنظیمات مربوطه در تابلو فرمان قابل کاهش می باشد که طول مسیر حرکت حدود ٢٩٧ متر می باشد که با توجه به این مسیر طولانی.

 

برج میلاد

 

در سازه برج میلاد ٦ دستگاه آسانسور پرسرعت (٧متر بر ثانیه) کار انتقال مسافرین و خدمات رسانی را برعهده دارند و سرعت این آسانسورها از طریق درایو و تنظیمات مربوطه در تابلو فرمان قابل کاهش می باشد که طول مسیر حرکت حدود ٢٩٧ متر می باشد که با توجه به این مسیر طولانی ، استفاده از سیستم زنجیر جبران اجتناب ناپذیر استدر سیستم کانورتر این آسانسور ها ، امکان تولید برق در حالت ژنراتور وجود دارد، سیستم ترمز موتور آسانسورهای مذکور ، نیروی خود را جهت باز نگه داشتن فک ترمز از فشار روغن تامین می کند

از طریق مکانیزم مربوطه در زمان حرکت ، فک ترمزها با فشار روغن باز شده و تا زمان توقف در همان حالت می مانند

تعداد درب های کابین در آسانسور های برج میلاد ٣ عدد می باشد که اکثر بازدید کنندگان تنها متوجه یکی از درب ها می شوند

با توجه به نمای شیشه ای چاه ، امکان نصب تیر دو سر در گیر در سراسر چاه میسر نبوده و در این خصوص می بایست از تیر یک سر در گیر استفاده می شد جهت إیجاد استحکام لازم ، از بولت های حدود یک متری جهت فیکس کردن تیر از دیواره داخلی چاه آسانسور به فضای هسته مرکزی برج استفاده شده است.

ریلهای استفاده شده در برج میلاد از نوع ریل سوپر ساورا ، بال پهن، با ضخامت نیش ریل ١٩ میلیمتر است. و از تیکه ریل بعنوان پستبند یا fishplate استفاده شده است. هم کابین و هم وزنه از رولر گایدشو استفاده شده که عملا در سرعت های بالا استفاده از رولر اجتناب ناپذیر است. قطر رولر کابین حدود ٣٠ سانتیمتر و از سه جهت اطراف ریل فیکس می شود

جنس نخ مشابه سیم پیانو بوده و نحوه شاقول اندازی با استفاده از گریک که در کلیپ زیر کامل توضیح داده شده می باشد که امکان نصب تواما درب و ریل را میسر می کند در ابتدا با استفاده از سیم پیانو که به آن وزنه ٤٠ کیلو گرمی آویزان بود کل چاه شاقول شد میزان ناشاقولی کل چاه برج با ارتفاع ٣٠٠ متر حدود ٣ سانتیمتر اعلام شده است. جهت حفظ تعادل بیشتر وزنه شاقول را داخل ظرف آب قرار داده شده است.

جهت بررسی گونیا بودن ریلها ابتدا گریک و سپس لیزر استفاده است سیستم بصورت دابل رپ(پیچش مضاعف) بوده و علت آن افزایش زاویه آلفا است چون در سرعت بالا جهت کاهش صدا و … استفاده از شیار U اجتناب ناپذیر است و همونطور که می دانید این شیار اصطکاک مناسب ایجاد نمی کند لذا سیستم سیم بکسل بندی دابل رپ شده است.

 

Tags: , , , , , , , , , ,

-->