حقایق جالب آسانسور

حقایق جالب آسانسور

بعضی از اختراعات مثل آسانسور طراحی شهر ها را مدرن کرده است ، توانایی جابه جایی گروهی مردم در ارتفاع صدها متری از ، و سفرهای ما شده است .

 

آسانسور

 

ما بدون آسانسور ها نمی توانیم در ساختمان های بلند مانند برج ها و آسمان خراش ها کار کنیم ، زندگی امروزه ی ما وابسته به این وسیله می باشد و این حقیقت انکار ناپذیر است .

اخیراََ دانیل لوینسون ویلک به عنوان مورخ آسانسور این بحث را مطرح کرده که ” فقدان دانشمندان علاقه مند به فرهنگ آسانسور واقعیت جالبی نیست .”

دانستن این چند حقیقت جالب در مورد آسانسور خالی از لطف نیست :

اولین آسانسور لوکس و مدرن در لابی هتل لاکچری بود ، که می توان گفت اولین آسانسور مسافربر در هتلی با نام نیویورک سیتی و در سال ۱۸۵۷ نصب و آماذه ی استفاده شد .در حال حاضر بیش از ۹۰۰۰۰ آسانسور در آمریکا نصب شده و تقریبا همین تعداد آسانسور در سال ۲۰۱۲ و در کل دنیا به فروش رسید. اخیراََ آسانسور ها مجهز به سالن های زیبا و مبلمان و کف فرش شده اند.

“بدون آسانسورها , دیگر پنت هاوسی وجود نخواهد داشت . قبل ازوجود سیستم آسانسور , طبقه های بالای ساختمان ها معمولا برای خدمه یا مستاجرانی که توانایی پرداخت اجاره های بالا را نداشتند بکار برده میشد , کسانی که سختی استفاده از پلکان طبقات را پذیرفته بودند .

در حالی که مردمی با توانایی مالی بالاتر در طبقات پایینتر به راحتی زندگی می کردند. با آمدن آسانسور مردم به طبقات بالاتر رو آوردند و توجه ثروتمندان به چشم انداز طبقات بالاتر جلب شد که باعث انتخاب پنت هاوس ها شد ”

آسانسور های جدید دارای نمایشگر مقصد می باشد که به مردم زمان انتظار و لحظه ی خروج را نشان خواهد داد، این باعث می شود مردم با ذهن باز از این وسیله استفاده کنند ، استفاده از چندین آسانسور در شرکت باعث می شود احتمال برخورد مدیر شرکت با کارفرما پایین بیاید .

Tags: , , , , , , , , , ,

-->