تعمیرکاران تقلبی آسانسور

دستگیری اعضای باند تعمیرکاران قلابی آسانسور در همدان

دستگیری اعضای باند تعمیرکاران قلابی آسانسور در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان از دستگیری اعضای باند سارقان سرقت تجهیزات آسانسور و کشف ۷ فقره سرقت تجهیزات جانبی و ۳۸ فقره سرقت وزنه آسانسور در این استان خبر داد.

 

تعمیرکاران تقلبی آسانسور

 

سردار بخشعلی کامرانی صالح گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت برد و درایو و وزنه های آسانسور از مجتمع های مسکونی بیش از ۶ طبقه که موجب از کار افتادن آسانسورها و احتمال بروز خطرات جانبی در اثر سرقت این وزنه ها می شد، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات مشخص شد سارق یا سارقان با آشنایی کامل با سیستم های آسانسور با معرفی خود به عنوان سرویس کار مجاز، وارد ساختمان شده و خود را به اتاقک محل نصب آسانسور رسانده و با تخصصی که داشته اند اقدام به سرقت تجهیزات آن می کردند.

سردار کامرانی صالح بیان کرد: با انجام تحقیقات میدانی و شگردهای پلیسی و بازبینی فیلم دوربین های مدار بسته، تصاویر سارقان که ملبس به لباس شرکت های آسانسوری بودند، به دست آمد.

وی ادامه داد: با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، این تصاویر شباهت زیادی به ۲ نفر از تکنسین های اخراجی یکی از شرکت های تعمیر و نصب آسانسور دارد که به علت اعتیاد به مواد مخدر اخراج شده اند.

وی اظهار داشت: با شناسایی هویت سارقان، نامبردگان در ۲ عملیات همزمان دستگیر و پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات فنی به ۷ فقره سرقت تجهیزات آسانسور شامل درایو، برد و باطری و ۳۸ فقره سرقت وزنه های آسانسور اعتراف کردند.

سردار کامرانی صالح افزود: متهمان در بازجویی ها اظهار داشتند با پوشیدن لباس فرم شرکت های آسانسور به عنوان سرویس کار به مجتمع های مسکونی مراجعه و اقدام به سرقت تجهیزات آسانسورها کرده و برای جلوگیری از شناسایی، تجهیزات مسروقه را در تهران به فروش می رساندند.

وی بیان داشت: در این راستا ماموران پلیس آگاهی استان همدان با مراجعه به آدرس اعلامی واقع در تهران، با شگردهای پلیسی خریدار اموال مسروقه را شناسایی و دستگیر کرده و اقلام مسروقه شامل ۷ دستگاه برد و درایو آسانسور و وزنه از وی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: هر ۳ متهم پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

-->