سرویس پله برقی

سرویس و نگهداری پله برقی

سرویس و نگهداری پله برقی

پله برقی ها یکی از تجهیزات قیمتی نصب شده در ساختمان ها و اماکن مختلف می باشند لذا تعویض آن(هم از نظر اجرائی و هم از نظر اقتصادی) به راحتی امکان پذیر نیست. بنابراین بهینه سازی و سرویس اصولی می تواند در این زمینه کار ساز شده و به احیاء ارزش بیانجامد.

 

سرویس پله برقی

 

 

اگر پله برقی های شما همواره در حال کار و بهره برداری باشند می توانند ارزش ساختمان ، رضایت شهروندان در اماکن عمومی را با لا ببرند و باعث ایجاد انگیزه های جدید گردند.

 

نکات مهم مربوط به پله برقی

  • نظافت ظاهری پله برقی
  • تجدید اعتبار تجهیزات
  • ایمن بودن قسمت مکانیکی پله برقی
  • ایمن بودن قسمت الکتریکی پله برقی
  • هزینه تحمیلی ناشی از کار افتادگی
  • سود حاصل از احساس مثبت مسافران
  • به روز کردن ساختمان- حفظ سابقه
  • اجاره دادن آپارتمان با نرخ جدید

 

نظافت ظاهری پله برقی

ظاهر پله برقی بخش عمده از سرویس و نگهداری را شامل میشود که خود باعث جلب اطمینان، تضمین ،و آرامش مسافر استفاده کننده از پله برقی میگردد . درهنگام بهره برداری از پله برقی (چه در اماکن تجاری وچه اماکن عمومی) مخصوصاً در اماکن عمومی نظیر سطح شهر(پل های عابر پیاده،متروها وپایانه مسافربری ها) بر اثر اصطکاک هندریل (دستگیره مخصوصی که بصورت عمودی در طرفین پله برقی وجود دارد ) مقدار قابل توجهی گرده سیاه رنگ بر روی هندریل و دیواره های نرده بوجود میاید که اگر مسافر دست خود را به هندریل بگیرد سیاه میگردد ، و یا باعث کثیف شدن لباس مسافر میشود ، و این مسئله خود باعث میشود که مسافر یا دست به هندریل نگیرد و یا با اکراه دست بگیرد ، و بیشتر حواس مسافر به آلوده نشدن دست و لباس خود است که این امر در برخی از مواقع موجب حادثه و زمین خوردن مسافر میگردد .

 

ایمن بودن قسمت الکتریکی پله برقی

پله برقی از معدود وسایل نقلیه ای می باشد که فرمان دادن در اختیار مسافر نیست و کنترل و توقف آن توسط یک سیستم که شامل انواع سنسورهای حسگر ومیکروسوئیچهای مکانیکی انجام می شود و مسافر هیچ نقشی در توقف آن ندارد. مگر در مواقع ضروری که آن هم توسط اپراتور و یا مسافر دیگری در یکی از جهات ،جهت بالا و یا پایین پله برقی شاسی استُپ را فشار دهد . لذا باید توسط افراد خبره ومتخصص تمامی حسگرها،میکروسوئیچ هادائماًمورد بازدید قرار گیرد ونواقص وعیبهای موجود رفع گردد .بعنوان مثال میتوان به میکروسوئیچ کامپلیت(شانه های ورودی وخروجی ) اشاره داشت.که اگر این میکروسوئیچ درست عمل نکند ، ویا اگرترمزالکتریکی پله برقی دچار نقص وعیب گردد . باعث حوادث ناگواری میگردد .لذا همواره باید از افراد متخصص وباتجربه جهت سرویس ونگهداری بهره بجویید. پله برقی ها همانطور که از نظر ظاهری، آرامش خاطر به مسافر میدهند باید از نظر فنی وایمنی که قابل رویت مسافر نمی باشند ، موجب جلب اطمینان، تضمین ،وآرامش مسافر استفاده کننده از پله برقی قرار گیرد .پرسنل متعهد ومجرب سرویسکار می تواند این امکان را به ساختمان های موجود بدهد که از همان امکانات موجود، نتایج بهتری در راستای ایمنی و سلامتی فوق العاده بهره مند شوند و این می تواند هزینه سرویس ونگهداری را توجیه کند.

 

ایمن بودن قسمت مکانیکی پله برقی

پله برقی متشکل از زنجیرها ،بلبرینگها ،رولرها، شفت ها، وگایدها ومجموعه ای از استپ میباشد .که همواره باید توسط پرسنل متخصص ومجرب مورد بازدید ،وسرویس قرار گیرد.در تمامی پله برقی ها دستگاه پمپ روغن وجود دارد وتمام قطعات (بلبرینگی ودورانی ) توسط این پمپ با لوله کشی های که در پله برقی انجام شده روغن کاری میگردد. وباید همیشه راه های ومنافذ ورودی وخوروجی های روغن کاری مورد بازدید قرار گیرد . برای مثال در پله برقی زنجیر محرک (زنجیر استپ چین ) دائما باید توسط روغن ،روغنکاری شود که اگر این امر محق نگردد باعث خشکی زنجیر گردیده وسایش استحکاک زنجیر محرک را ازبین برده وهزینه سنگینی به بار خواهد آورد .

 

تجدید اعتبار تجهیزات

بررسی میزان اعتبار، یک ارزش بسیار آشکار برای تعیین میزان نیاز به سرویس ونگهداری کردن می باشد. علاقمندی به تجدید اعتبار هرگز به معنی تجمل طلبی نمی باشد بلکه روشی برای افزایش بازدهی مجتمع ها می باشد.

میزان اعتبار هر مجتمع و مدیر آن به چندین عوامل بستگی دارد که یکی از آنها پله های برقی وآسانسورها می باشد. خرابی و از کار افتادگی مکرر آسانسور ها و پله های برقی ها حتی به مدت کوتاه شما را در معرض یک محکومیت شدید قرار خواهد داد.فراتر از موضوع زحمت ایجاد شده، ظهور مکرر علامت “خارج از سرویس ” باعث افزایش تردید در مورد ساختمان و اوضاع مالی مالکان می شود.روش سرویس ونگهداری اصولی ،توسط افراد مجرب ومتخصص می تواند به شما کمک کند تا با تجدید کردن میزان اعتبار مردم به تجهیزات انتقال عمودی شما، از این معضل رهائی یابید.

 

هزینه تحمیلی ناشی از کار افتادگی

ما اغلب فکر می کنیم که هزینه های از کار افتادگی فقط در محدوده هزینه های تعمیرات است. با این وجود در بسیاری از ساختمان ها ومراکز تجاری پله برقی وآسانسور نقش مهمی بازی می کند،برای مثال میزان هزینه ناشی از کار افتادگی پله برقی که در یک مجتمع تجاری برای سرویس دهی به طبقات بالا وپایین مجتمع تجاری در نظر گرفته شده است. چه میزان می شود؟

وقتی همه چیز همان طوری که باید کار می کنند،سرویس دهی مجتمع تجاری می تواند بی نقص بماند با این وجود وقتی یک ویا دو پله برقی از سرویس خارج می شود مشتریان دگر به طبقات تردد کمتری میکنند .وباعث کسادی وبی رونقی در طبقات میگردد که بطور منفی بر روی موثر بودن پله برقی تاثیر می گذارد و ممکن است باعث پاسخ دهی هر روزبه مشتریان وکسبه خشمگین که در طبقات کار واجب دارند شود.

 

سود حاصل از احساس مثبت مسافران

تاثیر ساختمان شما به طرز مهمی در احساس افراد نسبت به ارزش آن مجتمع دارد و همچنین ارزش قدرت احترام برای سکونت در آن ، آسانسورها و پله های برقی در ایجاد این احساس به طرز قابل توجهی سهیم هستند.یک پله برقی پر سر و صدا و شلوغ با تجهیزات قدیمی دارای لوازم و یا قطعات درونی فرسوده همه چیز را قدیمی جلوه میدهد و یک احساس نا مناسب بودن محیط را در مسافران بوجود می آورد.این مورد می تواند تاثیر عمده ای بر روی جذابیت ساختمان بگذارد و انعکاس منفی از وضعیت مالی مالک و مستاجر را در پی داشته باشد.
وقتی شما به ارزش ساختمان خود می افزاید وهمواره پله برقی فعال وآسانسورهای مرتب داشته باشید تاثیر مثبتی دارد که نشان می دهد حداقل های شما به طرز عمده ای به طرف بالا جابجا شده است.شما می توانید به طرز موثری برای جذب مشتری ومستاجر وارد رقابت شوید. چشم انداز بالقوه وسیع،در آمد بیشتر از فضاهای قابل دسترسی و افزایش بهره وری و باروری تمام اینها یک تفاوت قابل توجه در ارزش ساختمان شما ایجاد خواهد کرد.

 

به روز کردن ساختمان – حفظ سابقه

هر چند سابقه زیاد ممکن است در زمینه آن چیزی که پایداری و کارشناسی نامبرده می شود ارزشمند باشد.ولی در زمینه قدیمی بودن و تاریخ گذشته بودن می تواند تاثیر بالعکس داشته باشد.

این یک حقیقت است که بانکی با سابقه ۱۰۰ سال می تواند اطمینان پذیری در امر خدمات رسانی اش را القا کند. در حالی که اگر این بانک به دستگاههای موجود بروز نشده باشد ….شما ازاین بانک با سابقه بهره میگیرید ؟اما این احساس در مواردی مثل جابجائی با یک آسانسور ویا یک پله برقی پر سر و صدا ، شلوغ و لرزان با یک سیستم کنترل قدیمی به ندرت حفظ و تقویت میشود.آسانسورهای وپله برقی های به روز شده که از فناوری پیشرو استفاده می کنند می توانند در بالا بردن ارزش چارچوب کارشناسی سازمان نقش داشته باشند.این آسانسورها وپله برقی ها حاکی از یک مدیریت موثر هستند و می تواند مدعی سرزندگی و حیات با نشاط این نشان باشد و به بازدید کنند گان این احساس را القاء می کنند که مجتمع به مساله راحتی و ایمنی اهمیت می دهد.

 

اجاره دادن آپارتمان با نرخ جدید

سیستم آسانسور و پله های برقی شما به منزله قلب ساختمان شما هستند و به عبارتی هیچ کدام از سیستم های دیگر در ساختمان دارای این مقدار تاثیر بر میزان توانائی شما برای جابجائی افراد به طور موثری در داخل ساختمان شما نیستند.تجهیزات قدیمی و منسوخ شده آسانسور و یا پله های برقی شما می تواند میزان مصرف انرژی ساختمان شما را به طرز غیر ضروری و چرخه حیات هزینه ها را افزایش دهند. راه حل های مدرنیزاسیون که به منظور کاهش هزینه های فعالیت، همراه با یک مصرف انرژی معقول طراحی شده است می تواند نمونه ای از جلوگیری از هدر رفتن انرژی و کاهش چرخه هزینه ها باشند و در نهایت .به طرز قابل توجهی بر روی خط بنیادی شما تاثیر بگذارد به یک آپارتمان مسکونی یک فرصت تازه حیات بدهید.

 

Tags: , , , , ,

-->