سریع ترین آسانسورهای جهان

۵ نمونه از سریع ترین آسانسورهای جهان

۵ نمونه از سریع ترین آسانسورهای جهان

اولین آسانسور حمل مسافر در جهان توسط شرکت آسانسور Elisha Otis در سال 1857 در شهر نیویورک نصب شد. امروز، آسانسور Otis در برج خلیفه در دبی با سرعت ۶۴ km/h یا (۴۰ mph یا ۱۸ m/s) قرار دارد .

 

سریع ترین آسانسورهای جهان

 

1.برج تایپه ۱۰۱ (Taipei 101)

برج تایپه ۱۰۱ در تایوان دارای سریع ترین آسانسور دنیا است. این آسانسور ارتفاع ۱۰۰۹ متری را در عرض یک دقیقه و فاصله‌ی زمین تا بام برج تایپه ۱۰۱ را در عرض تنها ۳۰ ثانیه طی می کند. این برج با ۵۰۹ متر ارتفاع، بلندترین ساختمان تایوان است که تا سال ۲۰۱۰، بلندترین ساختمان جهان به‌شمار می‌رفت. برج تایپه ۱۰۱، در حال حاضر هشتمین ساختمان بلند دنیاست. ساخت و ساز این برج در سال ۲۰۰۴ به اتمام رسید و دارای یک مرکز خرید به‌هم‌پیوسته، لابی آسمانی، دفاتر اداری و یک رستوران با نمای دید شهر است.

2.برج یادبود یوکوهوما

دومین آسانسور سریع دنیا متعلق به برج یادبود یوکوهوما در ژاپن است که قادر به طی کردن ارتفاع ۷۴۹ متری در عرض یک دقیقه و فاصله‌ی زمین تا بام برج مذکور  در عرض ۲۴ ثانیه است. این برج با ۲۹۶ متر ارتفاع، دومین ساختمان بلند ژاپن است که تا سال ۲۰۱۴، عنوان بلندترین ساختمان این کشور را در اختیار داشت. ساخت و ساز این برج در سال ۱۹۹۳ به اتمام رسید. برج یوکوهاما دارای مراکز خدماتی گوناگون، رستوران و یک هتل است.

3.برج خلیفه (Burj Khalifa)

برج خلیفه در دبی سومین رده ی سریع ترین آسانسور جهان را داراست که می‌تواند ارتفاع ۶۰۰ متری را در عرض یک دقیقه و فاصله‌ی زمین تا بام برج خلیفه را در عرض ۱ دقیقه و ۲۴ ثانیه طی کند. برج خلیفه‌ ی دبی با ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین ساختمان دنیا محسوب می‌شود. ساخت و ساز این برج، در شب سال نو ۲۰۰۹ به اتمام رسید.

4.مرکز جان هنکاک (John Hancock Center)

چهارمین آسانسور سریع دنیا متعلق به مرکز جان هنکاک در آمریکا است و قادر به طی مسافتی حدود ۵۴۸ متر در عرض یک دقیقه است. همچنین این آسانسور از زمین تا بام مرکز جان هنکاک را در مدت زمان ۳۸ ثانیه طی می‌کند و دارای دفاتر اداری، رستوران، بلندترین استخر سرپوشیده‌ی آمریکا و آپارتمان است.

5.برج جین مائو (Jin Mao Tower)

برج جین مائو در چین پنجمین آسانسور سریع دنیا را داراست که این آسانسور می‌تواند ارتفاع ۵۴۵ متری را در عرض یک دقیقه و از زمین تا بام برج جین مائو را در عرض ۴۶ ثانیه طی کند و متشکل از یک فودکورت (صحن غذا)، هتل بزرگ حیات شانگهای، فروشگاه، مراکز تفریحی و دفاتر اداری است.

 

 

 

Tags: , , , , , , , , , , ,

-->