سقوط آسانسور

مرگ دختر جوان در سقوط آسانسور مسکن مهر خرم‌آباد

مرگ دختر جوان در سقوط آسانسور مسکن مهر خرم‌آباد

خرابی قفل درب کابین، علت حادثه آسانسور در مسکن مهر فرهنگیان خرم‌آباد بود. متأسفانه این آسانسور استاندارد نداشته است. پروانه‌ استاندارد این آسانسور در مهرماه 94 صادر و مهر 95 به اتمام رسیده و در دو سال گذشته اقدامی برای استانداردسازی آن نشده است.

 

سقوط آسانسور

 

برای این اتفاق مدیر ساختمان و پیمانکار تعمیر و نگهداشت آسانسور باید توضیح بدهند. کابین سقوط نکرده و علت حادثه خراب بودن درب ورودی کابین و سقوط فرد به چاهک بوده و متاسفانه یک سهل‌انگاری باعث این حادثه شده است. پروانه‌های استانداردی که ما صادر می‌کنیم یک‌ساله است و با توجه به رعایت بحث ایمنی به محض اتمام زمان باید برای تمدید آن اقدام شود.

بازدیدهای دوره‌ای را انجام داده‌ایم و هشدارهای لازم را در جلسات مختلف مطرح کرده‌ایم اما متاسفانه خیلی‌ها به آن بی‌توجه بوده‌اند. باز هم هشدار می‌دهیم که برای استانداردسازی آسانسورها باید اقدام و از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری شود.

متاسفانه درصد زیادی از آسانسورهای مسکن مهر استان استاندارد نیستند و با این‌که در این زمینه هشدارهای زیادی داده‌ایم اما فایده‌ای نداشته است.

دستگاه‌های مسئول باید با جدیت بیشتری برای استاندارد شدن آسانسورها برخورد کنند. سقوط آسانسور در مسکن مهر فرهنگیان کمالوند به مرگ دختر جوان منجر شد.

Tags: , , , , , , , , , , , ,

-->