طولانی ترین پله برقی

طولانی ترین پله برقی جهان

طولانی ترین پله برقی جهان

محققان چینی توانستند طولانی‌ترین پله‌برقی جهان را طراحی و راه‌اندازی کنند. بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان، بلندترین پل جهان و اینک طولانی‌ترین پله‌برقی جهان در گراند کانیون در استان هوبیی مرکز چین افتتاح شده است.

 

 

طولانی ترین پله برقی

 

طولانی ترین پله برقی جهان در “چین مرکزی” با طول 688 متر واقع شده است , کشور چین به تازگی طولانی ترین پله برقی جهان را در جنگل ها و طبیعت چین راه اندازی کرده است و گردشگران با سوار شدن روی این پله برقی می توانند در طول مسیر از زیبایی های طبیعت استان هوبئی چین دیدن کنند. این پله برقی که از دل مناظر زیبای چین مرکزی می گذرد، قابلیت جابه جایی 7300 تماشاگر در هر ساعت است که بر اساس ارقام تخمین زده شده، در طول یک سال می تواند 300 هزار تماشاگر را جابجا کند.

شاید شما هم دوست داشته باشید از مناطق گردشگری مرتفع دیدن کنید ولی مسائلی از قبیل بیماری مانع این شده باشد که بتوانید از سراشیبی یا پله‌ها بالا بروید. تابه‌حال وسایلی مثل تله‌کابین برای بازدید مناطق مرتفع استفاده‌شده و این نیاز را برای علاقه‌مندان برطرف ‌کرده است؛ اما این بار کشور چین در اقدامی منحصربه‌فرد اولین و طولانی‌ترین پله‌برقی گردشگری جهان راه‌اندازی کرده است.

 

طولانی ترین پله برقی

 

 

طرح این پله برقی که بر اساس پروژه حفاظت از محیط زیست توسعه داده شده است، تماشاگر را قادر به دیدن محیط اطراف دره “انشی گرند”می کند. این وسیله حمل و نقل که با استفاده از منابع محلی نظیر چوب ساخته شده و توسط گیاهان محلی نیز در اطراف آن کاشته شده اند، احاطه شده است، محیط را بیش از پیش برای تماشاگر لذت بخش تر می کند.

این پله برقی که در دره “انشی گرند” است با ساختار فولادی و چوبی خود قادر است یک مسیر ∑ شکل را از ابتدا تا انتهای آن وتنها در مدت 18 دقیقه به پایان برساند . این منطقه گردشگری هم‌زمان با روز ملی تعطیلات در چین آغاز به کارکرده.

 

Tags: , , , , , , , ,

-->