مواد اولیه آسانسور

وجود قابلیت تولید و تامین مواد اولیه صنعت آسانسور در کشور

وجود قابلیت تولید و تامین مواد اولیه صنعت آسانسور در کشور

مواد اولیه صنعت آسانسور به راحتی در کشور قابلیت تولید را دارد، لذا به دلیل عدم حمایت دولت، این محصولات در ایران تولید نمی‌شود.

 

مواد اولیه آسانسور

 

مواد اولیه صنعت آسانسور به راحتی در کشور قابلیت تولید را دارد، به دلیل عدم حمایت دولت، این محصولات در ایران تولید نمی‌شود، انواع ورق‌ها که در کشور تولید می‌شود، با اندکی تلاش در زمینه بهبود کیفیت به راحتی قابلیت رقابت با محصولات کشورهای خارجی را دارد، به دلایلی این اتفاق رخ نداده ، تولیدکننده مجبور به استفاده از ورق‌ها و محصولات خارجی می‌شود.

عدم جذابیت بازار محصولات داخلی یکی از دلایلی است که باعث عدم خلاقیت و عرضه محصولات با کیفیت پایین در بازار می‌شود. در این صنعت به سادگی می‌توان به یک برند خوب تبدیل شد، آسانسور صنعت و صنفی کوچک است و جامعه هدف کوچکی دارد و فضای کار مساعد و مناسب در آن موجود است. برند سازی در ایران برای این صنعت وجود دارد اما نه به صورت حرفه‌ای، فنی، دقیق و علمی، لذا در این صنف برخی برندها شناخته شده هستند.

تسهیلاتی که در اختیار تولیدکننده قرار می‌گیرد باید باعث بهبود شرایط مالی و خروجی محصول شود، لذا در بسیاری از مواقع این اتفاق رخ نمی‌دهد و مشکلات جدید برای تولیدکننده ایجاد می‌شود. بخشی از مواد اولیه با وجود آنکه استفاده صنعتی دارد و تشریفاتی نیست در گروه چهار قرار دارد.

در این مقطع به لحاظ قیمت و کیفیت، محصول مشابه ایرانی کم است، لذا با این سرعت جلو واردات گرفته نشود و با شیب ملایم تری همزمان با کم کردن واردات، دولت به تولیدکننده کمک کند که متناسب با کیفیت و قیمت محصول تولید شود. برخی مواقع احساس می‌شود دولت رقیب صنعت گران است و سعی می‌کند جلوی تولیدکننده را بگیرد، اگر فضای فعلی ادامه‌دار باشد تولیدکننده رشد می‌کند، لذا حداقل خواسته صنعتگران است که دولت سد راه تولیدکننده نشود.

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

-->