آسانسور

یو پی اس آسانسور

یو پی اس آسانسور

آسانسورها از جمله تجهیزات مهم ساختمانی می‌باشند که امروزه در بیشتر آپارتمان‌های ۳ طبقه و بیشتر دیده می‌شود. کاربرد این وسیله در دنیای کنونی به قدری شایع شده است که حتی در بناهای ۲ طبقه نیز گاهاََ دیده می‌شود و افراد تمایل روز افزونی به استفاده از آن دارند. یو پی اس آسانسور به دلیل سهولت زیادی که در امر حمل و نقل ارتفاعی برای افراد سالمند، بیماران، افراد معلول ایجاد می‌کند بسیار مورد توجه طراحان و پیمانکاران ساختمان است. آسانسور اگر چه یک وسیله پرمصرف برق به شمار می‌رود ولی هزینه‌های برق و تعمیر و نگهداری آن معمولاََ در مقیاس سرانه ساختمان کوچک است و برای سیستم‌های تازه نصب شده کمتر نیز هست.

 

آسانسور

 

برق مصرفی یک آسانسور بستگی به قدرت موتور آن و تعداد توالی و فواصل پیمایش عمودی دارد. امروزه تمام آسانسورها به سیستم‌های مکانیکی ذخیره انرژی در هنگام پیمایش عمودی برخورداند تا در هنگام فرود و پائین آمدن از نیروی برق کمتری استفاده شود. یو پی اس آسانسور با این همه برق مصرفی یک آسانسور از ۴ تا ۱۸٫۵ کیلو وات بسته به ظرفیت حمل نفر متفاوت است . استفاده از تکنولوژی بازیافت انرژی در آسانسور که به تکنولوژی حرکت سبز نام گرفته است امکان راه‌اندازی آسانسورها با برق تک‌ فاز نیز وجود دارد.

در تمام این آسانسورها، مشکل خطرات ناشی از قطع برق و سیستم‌ های ذخیره مکانیکی غیر قابل رفع است و همیشه احتمال گیر افتادن افراد در آسانسور در اثر قطع برق و یا خراب شدن آسانسور در اثر فرسودگی سیستم های وزنه وجود دارد. کاربرد یو پی اس برای آسانسور در اینجا روشن می شود.یو پی اس آسانسور یو پی اس قادر است برق تک فاز یا ۳ فاز مورد نیاز آسانسور را تامین و از اتفاقات فوق جلوگیری کند. به این وسیله نیاز چندانی نیز به سیستم ذخیره وزنه ای نخواهد بود و تا حدی از هزینه آسانسور کاسته نیز می شود. هزینه بهره برداری و نگهداری و تعمیرات یو پی اس به مراتب کمتر از سیستم های وزنه است. یو پی اس آسانسور اگر چه میان هر دو سیستم را در یک آسانسور داشت و حتی می توان برای ایمنی بیشتر سیستم یو پی اس را به آسانسورهای قدیمی و مستعمل اضافه کرد تا به عمر مجموعه اضافه شود. به طور کلی سیستم های مبتنی بر عملکرد برقی و الکتریکی از ایمنی و اطمینان و عمر بیشتری برخوردار می باشند.

تعمیرات و بروز سازی این سیستم ها نیز به مراتب ساده تر است. اینها از کاربرد های یو پی اس برای آسانسور است. استفاده از یو پی اس برای آسانسور و تامین برق ذخیره اضطراری و برق ذخیره بالا رفتن آسانسور یک روش مفید برای کاهش هزینه ها و افزایش ایمنی است.

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

-->