پله برفی

قوانین جالب ژاپنی ها در استفاده از پله برقی

قوانین جالب ژاپنی ها در استفاده از پله برقی

ژاپن کشور فوق العاده مرتبی است , لذا قوانین مربوط به نحوه استفاده از پله برقی را پس از افزایش حوادث و مصدومات بازنویسی کرد.

 

 

پله برفی

 

با افزایش حوادث و صدمات بر روی پله برقی در ژاپن , تولیدکنندگان از مردم خواستند روی پله برقی راه نروند و به آرامی روی آن بایستند.این قانون جدید پس از افتتاح انجمن آسانسور ژاپن آمد که طی آن 51 شرکت راه آهن و اپراتورهای فرودگاه ناریتا و هاندا توکیو برای حفاظت از محیط زیست به هم متصل شدند.

به گزارش روزنامه یومیوری شیمبون، در سال های 2011 تا 2013 در مجموع 3865 نفر به علت سقوط از پله برقی در بیمارستان ها بستری شدند.

بر اساس گزارشی که توسط اداره امور مصرف کنندگان انجام شده , اکثر آسیب ها ناشی از سقوط افراد توسط افراد دیگر که بر روی پله برقی قدم می زدند یا می دویدند ایجاد شده است.

به طور سنتی، مردم در توکیو در سمت چپ پله برقی ایستاده و طرف راست را خالی می گذارند تا افرادی که عجله دارند بتوانند از سمت راست عبور کنند. در اوساکا به دلیلی که هرگز قطعا مشخص نشده است، مردم در سمت راست ایستاده و سمت چپ را خالی می گذارند.

ظاهراً مرز بین این دو الگوی رفتاری جایی بین منطقه چوبو (مرکز) و منطقه کانسای (غرب) است. دلیل این تفاوت برای خود مردم ژاپن نیز مشخص نیست و در هیچ منبع معتبری به ریشه این تفاوت اشاره نشده است. اما مثل همیشه بین مردم نظرات غیر رسمی فراوانی در توجیه این تفاوت وجود دارد مانند داستان‌هایی که ژاپنی‌ها تعريف می‌کنند البته آميخته به افسانه است و احتمالاً به دور از واقعيت.

البته یکی از مقامات اتحادیه آسانسور که نماینده سازندگان آسانسور و پله برقی است به یومیوری گفت: لازم نیست یک طرف را خالی بگذارید زیرا بعضی از افراد فقط یک دست دارند و قادر به نگه داشتن یک طرف پله برقی نیستند.

 

 

Tags: , , , , , , , , ,

-->